TRÉNING CÉLJA:
A vezetői készségek fejlesztése, gyakorlatokon keresztül, különféle vezetői helyzetekben. Vizsgálják át saját vezetői szerepüket és a gyakorlatban megvalósuló vezetési funkcióikat és feladataikat, szerezzenek ismereteket a csoportok működésére, működtetésére és az ehhez kapcsolódó vezetői feladatokra és technikákra vonatkozóan.
Tartalom
Különböző vezetői stílusok, a vezetői döntéshozatal folyamata
- Az autokratikus – demokratikus – laissez faire (ráengedő) vezetői stílusok
- A helyzetfüggő vezetés modellje
- A vezetői döntéshozatal előfeltételei, lépései
- Direktív, delegáló, együttműködő, konzultatív, egyezkedő döntéshozatal
- A csoportos döntéshozatal előnyei és veszélyei
Időgazdálkodás, önszervezés
- Az időgazdálkodás területei
- Az időhöz való személyes viszonyulásunk
- A többiekhez való viszonyulásunk
- Egyéni szervezettség
- Csapatmunka-szervezés
Delegálás feladatkiosztás
- Mi a delegálás?
- A delegálás folyamata
- Mikor delegáljunk?
- Miért élünk ritkán a delegálással?
- Az eredményes delegálás feltételei
- Az önállóság és a felelősség optimuma
- Az eredménytelen delegálás okai
- A bizalom szerepe a delegálásban
- Kié a felelősség?
- Sikerkritériumok pontos meghatározása
Munkatársak motiválása
- Mi a motiváció?
- Saját munkamotiváció felmérése
- Hogyan tudhatom meg munkatársaim motivációit?
- Motivációs, meggyőzési technikák
- Mivel és hogyan jutalmazzunk?
- Motiválás szemléletváltással, a meggyőző kommunikáció alkalmazásával
- Hogyan motiváljam az alacsony teljesítményű kollégámat?
- Jutalom és büntetés viszonya, alkalmazása
Vezetői kommunikáció és információ átadás, nehéz helyzetek kezelése
- Az információ áramlása a szervezetben, vezetői érdekérvényesítés
- A kapcsolat- és feladatorientált vezetői kommunikáció sajátosságai
- Speciális vezetői kommunikációs helyzetek (visszajelzés, kontroll, ellenőrzés, értékelés)
- Asszertív kommunikáció a vezetésben, az elvárások kommunikálása
- A konfliktus megelőzésére és kézben tartására irányuló személyes módszerek
- A megelőzés és kézben tartás csoportos/szervezeti módszerei
- A konfliktus érzelmi összetevőinek kezelése
- A konfliktusfeloldás módszere
- Négy lehetőség a konfliktus-feloldás módszerének alkalmazására
Csapat menedzsment
- A vezetői mintaadás fontossága
- A húzóemberek és a passzív emberek helyes kezelése
- A csapattagok ösztönzése
- A fegyelmezés és a büntetés hatékony vezetői kezelése
- A csapat együttes erejének kiaknázása
- A csapatfejlesztés tervezése
- Az egyéni elvárások és a közös elvárások összehangolása
Javasolt időtartama: 3 nap
Részletesebb és személyre szabott tematikáért kérem forduljon hozzánk bizalommal. info@trening-partner.hu