A képzés célja: felkészíteni a beszerzőket a szolgáltató cégek kiválasztására, annak specialitásaira, veszélyeire.
A képzés tematikája:
A szolgáltatás beszerzés stratégiájának kialakítása az adott kategóriára
- milyen pályáztatási stratégiám legyen? Tender vagy csak a meglévő beszállítóval tárgyaljak?
- hogyan osszam fel a költést, hány beszállítót válasszak ki?
- hogyan csökkentsem a beszállítók számát egy megadott kategóriában: veszélyek és lehetőségek (beszállító konszolidáció)
- mikor legyen outsourcing, távol-keleti beszerzés, közvetlen beszerzés, stb.?
- beszerzési kockázatok beazonosítása és a megoldások
A beszállító kiválasztás és minősítés szolgáltató cégek esetében
Ellátási lánc elemzés (SVCA)
Beszállítói audit szolgáltató cégeknél:
- hogyan világítsam át: a beszállítót, tárgyalópartnert, folyamatokat, stb.
- beszállítói helyszíni (telephely auditja)
- audit ellenőrző lista
A teljesítmény ellenőrzése szolgáltató beszállítóknál
- a Szolgáltatási Teljesítési Szint (SLA) használata
- bonus-malus
- referencia vizsgálat szolgáltató cégeknél
- Konkrét költési kategóriák gyakorlatias kielemzése:
- karbantartás, beruházás, IT szolgáltatások, HR szolgáltatások, marketing szolgáltatások, flotta, stb.
- konkrét ellenőrző listák, értékelő rendszerek átadása a képzésen