Beszerzési kategória menedzsment

A beszerzési kategória menedzsment képzés célja a beszerzők stratégiai szemléletének fejlesztése azáltal, hogy olyan könnyen alkalmazható eszköztárat adunk nekik, amelyekkel egyrészt hatékonyan fel tudják mérni a beszállítói kapcsolatot és piacot (lehetőségek, veszélyek, tendenciák, innovációk), másrészt a meglévő adatok strukturált elemzésével ki tudják alakítani a költési kategória stratégiáját.

A beszerzési kategória menedzsment képzés tematikája

 A beszállítói piac elemzése, átvilágítása

  • információs források a piackutatásra és a beszállító
  • leinformálására
  • céges adatbázisok használata, kapcsolt vállalkozások
  • felderítése
  • összefonódások, kapcsolt vállalkozások vizsgálata
  • beszállítói fekete és fehér listák
  • hogyan elemezzük ki a beszállítói költést, mire lehet ilyenkor következtetni?
  • praktikus kategória elemző eszközök (SWOT, PARETO/ABC elemzés, PESTEL, Kraljic, Beszállítói preferencia, Day One, Stakeholder mapping, stb.)

 A stratégiai szemlélet megszerzése

 Milyen stratégiát válasszak egy korlátozott beszállítói piacon?

  • a Stratégiai pókháló diagram

 A beszerzés stratégiájának kialakítása az adott kategóriára különös

  • milyen pályáztatási stratégiám legyen?
  • tender vagy csak a meglévő beszállítóval tárgyaljak?
  • hogyan osszam fel a költést, hány beszállítót válasszak ki?
  • hogyan csökkentsem a beszállítók számát egy megadott kategóriában: veszélyek és lehetőségek (beszállító konszolidáció)
  • mikor legyen outsourcing, távol-keleti beszerzés, közvetlen beszerzés, stb.?
  • beszerzési kockázatok beazonosítása és a megoldások. Kockázat Térkép elkészítése

 Teljesítési biztosítékok: SLA, bonus-malus, teljességi nyilatkozat, visszatartás, engedményezés, mintázás, stb.

 Gyakorlatias beszerzési eszközök áttekintése és használatuk elemzése:

  • e-aukció
  • a preferált beszállítói program
  • SLA, bonus-malus (teljesítmény alapú javadalmazás)
  • Pontozó Tábla
  • beszerzési audit
  • beszállítói fórum
  • beszállító konszolidáció
  • beszerzési költés aggregáció
  • beszerzési kockázat menedzsment
  • beszállítói fórum
  • innovációs programok

 beszerzési-pénzügyi eszközök a gyakorlatban

  • skontó, faktoring, rabatt, penálé
  • árbontás, adó elemzés, indexálás,

 a beszerzési tender menete: piackutatás, előminősítés, versenyeztetés, rövidlista, audit, próbamunka, megbízás, visszacsatolás

 milyen szempontok alapján döntsem el, hogy milyen részletes tenderfolyamat kell

 az RFI, RFP és RFQ használata

 mit tartalmazzon a tendercsomag

 mit tartalmazzon a tenderkiírás. Egy konkrét ajánlatkérési minta átbeszélése.

 A képzés során az alábbi tendereztetési eljárást vesszük át részletesen és mindenlépéshez konkrét mintákat/sablonokat kapnak a résztvevők

IDŐTARTAM: 1 NAP

Érdeklődés további információkról

Kérjük, hogy az alábbi mezők kitöltésével minél pontosabban írják le elképzelésüket, kérésüket. A cégre és igényre vonatkozó mezők kitöltése nem kötelező, ám több információ birtokában pontosabb választ tudunk adni. Az információkérés nem minősül ajánlatkérésnek.
Információkérése a TréningPartner Kft. központi e-mailcímére érkezik, amelyhez csak munkatársainknak van hozzáférése. Az adatok kezelésére adatkezelési tájékoztatónk vonatkozik.

Kapcsolattartó adatai
pl. 06704160699
* szükséges a kitöltése az információkéréshez